Limitare să fie, dar să nu includă salariile

Apropo de recesiunea din Formula 1, se lucrează deja şi la compromisuri. Era evident că limitarea la 40 de milioane de euro pe sezon nu e realistă dacă ne doar gândim la nişte salarii ale piloţilor. Raikkonen e în top la capitolul ăsta, dovedit şi de prezenţa lui în topurile Forbes din ultima vreme. Aşa că era de aşteptat să vină un compromis. Şi a venit. Max Mosely, preşedintele FIA, admite că e mai realist să accepte excluderea din bugetul limitat a cheltuielilor pe salarii şi marketing. Asta chiar dacă el e cu convingerea că doar prin restricţii financiare echipele noi şi cele mici au şanse să concureze pe viitor în F1. De altfel, la Ferrari salariile lui Massa şi Raikkonen ar acoperi exact aproape toată limita. Iar McLaren cheltuie în total într-un sezon acum vreo 200 de milioane de euro dacă îmi aduc eu bine aminte.

În mintea lui Mosley există şi planul ca echipele care respectă bugetul să aibă mai multă libertate de design, astfel câştigând mai multă viteză, cu mai puţini bani. Limitarea de buget va fi discutată în Consiliul Mondial pe 29 aprilie, iar Mosely a cerut echipelor părerea în legătură cu amendamente. Tot în scrisoarea cu pricina Mosely a atenţionat că în cazul în care nu se aprobă limitarea de buget, alte două echipe ar putea-o lua pe urmele celor de la Honda şi să se retragă din F1. Mă rog, având în vedere că defuncta Honda e liderul campionatului mondial acum, poate nici n-ar fi aşa rău pentru unii :) Acum, serios vorbind, în loc de retragere Mosely crede că după noile reglementări F1 poate atrage trei noi echipe, între care ProDrive-Aston Martin, Lola şi Team USA.

Tags: , , , , , , ,

10 Responses to “Limitare să fie, dar să nu includă salariile”

  1. mad79 says:

    se intoarce Caragiale in mormant de iti titlul:))

  2. mad79 says:

    nu mai comentezi cursa in direct?

  3. shadow says:

    Astept si o analiza a cursei de ieri … :) … nu de alta dar pastele a trecut :) )

  4. cristina says:

    ati vazut cum arata Alonso dupa cursa din Bahrain, de nerecunoscut, a ramas fara apa, nu se mai putea tine pe picioare.

  5. mad79 says:

    lui alonso i s-a stricat tubul de legatura prin care ii venea apa in timpul cursei astfel incatnu a putut bea nici un strop de apa pe parcursul cursei!

  6. shadow says:

    Ok … ultima decizie FIA … din 2010 nu se vor mai face realimentari cu benzina in timpul cursei … cred ca e o decizie interesanta …. voi ce ziceti?!

  7. Schumi says:

    ca ar trebui facut ca in moto gp.Fara realimentare,fara schimb de pneuri,doar 30 tururi.Decat sa ai 75 tururi si spectacol in primele 5,mai bine ai o cursa cu 25 de tururi in care se lupta cel putin 80% din timp:)

  8. shadow says:

    Nu cred ca se vor reduce numarul de tururi prin simplul motiv ca expunerea mediatica a sponsorilor s`ar reduce considerabil si astfel s`ar pierde multi bani. Schimbarea de pneuri trebuie sa ramana … iar faptul ca din sezonul viitor se va scoate realimentarea iarasi cred ca e o treaba buna. Are sa fie interesant de vazut cati or sa ramana in pana prostului :D

  9. el nino says:

    O noua decizie luata fara judecata, influentata in mare parte de criza globala. Daca o echipa stie sa se gospodareasca …. de ce trebuie sa i se taie craca ? De ce trebuie sa stea cu banii in buzunar sa se uite la ei ?
    Cei ce sunt implicati in acest sport, stiu mai bine ca oricine cat este de scump. In aceste conditii ……..
    Se pare ca batraneii din conducerea F1 …. au probleme destul de serioase in ceea ce priveste luciditatea deciziilor luate …. ( vezi medalii in loc de cupe .. etc )

  10. Horacles says:

    Daca se scoate alimentarea de sezonul viitor spectacolul o sa se reduca si mai drastic. Masinile de F1 se vor transforma in carute, nu vor mai fii dueluri si depasiri deloc si asta doar ptr a economisi combustibil. Formula 1 se va transforma intr-o penalitate care nu merita urmarita. Mai bine ne uitam la Moto GP….acolo macar sunt depasiri si cursele sunt mult mai interesante. Dupa cate observ Mosley chiar si-a pus in cap sa distruga formula 1 cu regulile lui tampite. Sau poate nu mai suporta viteza ca batran fiind ii trebuie o masina mai lenta si s-a gandit nu prea mult cred cum sa faca si masinile de F1 mai lente. Batran ramolit ar trebui sa se retraga si sa-i lase pe altii la conducere ca nu mai e in stare. nu-l mai duce capul. Daca lucrarile vor decurge tot in aceeasi maniera F1 va disparea cu totul. Va fi doar o amintire.

Leave a Reply