Planul B: cum l-a făcut Brawn câştigător pe Button în faţa lui Barrichello la Barcelona

Salutul lui Brawn după victoria din Spania

Salutul lui Button după victoria din Spania

Victoria la Barcelona a fost o chestiune internă Brawn GP. Unii au schimbat monoposturile, alţii au copiat difuzoarele minune, dar tot “brawnienii” au rămas cei mai buni. Ordinea între cei doi a fost decisă evident cel care dă numele echipei, Ross Brawn, după un “plan B”. De ce? Pentru că “planul A” a fost dat peste cap de startul excelent al lui Barrichello, care l-a surprins pe Button şi a trecut rapid pe primul loc. Unde a rămas şi după prima intrare la boxe, atunci când Brawn a schimbat strategia. La un moment dat “oamenii” lui Barrichello i-au transmis pilotului brazilian prin radio “Button a trecut la planul B! Tu ce faci?”. Răspunsul e mai puţin relevant acum. Planul B a însemnat pentru Button doar două opriri la boxe, faţă de trei ale lui Barrichello. În momentul în care Rubens a făcut-o pe a doua, Button a început să se distanţeze în frunte. Barrichello a revenit pe pistă pe poziţia a patra şi n-a putut recupera. Sincer, mi s-a părut o strategie evidentă în favoarea lui Button din partea echipei. Chiar dacă Barrichello a fost întrebat pe “team radio” dacă vrea să treacă şi el la “planul B”, era deja cam târziu, pentru că brazilianul făcuse deja primul stop… “Îmi pare rău pentru Rubens”, a spus Button după ce a trecut linia…

V-a plăcut cursa de la Barcelona?

View Results

Loading ... Loading …

Tot la boxe s-a jucat şi a treia poziţie a podiumului. Webber a prins-o nu pentru că a fost neapărat mai bun decât Massa sau Vettel, ci pentru că i-a “făcut” la ultimul schimb de pneuri şi realimentare. Massa şi Vettel au rămas să se lupte pentru locul al patrulea. A fost cel mai frumos duel, dar fără depăşiri, ceea ce confirmă nivelul slab de spectacol al cursei. Vettel a fost păcălit de Massa şi al său KERS la start şi de atunci s-a tot chinuit să revină. A reuşit abia pe final, când Ferrari a mai dat o gherlă: Massa nu a avut destulă benzină pentru a-i ţine piept lui Vettel, a trebuit să facă economie, pentru că altfel nu termina cursa fără încă o intrare la boxe. Adică risca pana prostului. Şi ca să nu o facă, Massa a trebuit să încetinească atât de mult încât Renault-ul lui Alonso părea un avion cu reacţie în momentul în care, în ultimul tur, l-a depăşit şi el pe Massa. Ferrari trebuie să facă plecăciuni şi pentru locul al şaselea, pentru că măcar a adus nişte puncte în aceste condiţii şi după ruşinea păţită şi cu Raikkonen. Eşecul din calificări a fost completat cu un abandon al finlandezului în cursă.

Se poate ca Ferrari să se facă de râs mai mult decât la Barcelona?

View Results

Loading ... Loading …

Şi celălalt “grand”, McLaren, a tras tot doar pentru un pilot. Hamilton a făcut ce-a putut, plecat dintr-o poziţie slabă, luptând pentru un amărât de un punct. Pe care oricum nu l-a obţinut. Şi ce ruşine mai mare decât învingătorul, de la o echipă abia (re)născută, să te depăşească la final cu un tur! Kovalainen a abandonat. Şi tot la capitolul abandonuri, ambele Toro Rosso, plus Trulli şi Sutil, au fost victimele unui accident serios la start. Din păcate, cam acela a fost cel mai spectaculos moment al cursei, care în rest s-a rezumat la tactici la monoposturi, goană după tururi rapide şi aproape nicio depăşire. Una peste alta, n-a fost una dintre cursele spectaculoase. Se vede că noile reguli n-au schimbat cu mult desfăşurarea curselor, cu două excepţii: ordinea echipelor e acum alta, iar ploaia dinamizează mult unele Mari Premii.

Mai poate fi ajunsă Brawn GP în acest sezon?

View Results

Loading ... Loading …

Tags: , ,

32 Responses to “Planul B: cum l-a făcut Brawn câştigător pe Button în faţa lui Barrichello la Barcelona”

  1. DS says:

    Nu stiu cine e insarcinat la Ferrari cu tactica, dar pana si o maimuta on drugs le-ar lua cu mai mult talent.

  2. Nicu says:

    Miky penibil nu accepta ca cineva care chiar are experinta ca pilot sa vorbeasca mai mult ca el,el are o mare problema cu prietena lui Hamilton sau Button,cateodata vorbeste peste radio, pe urma cand spunea ceva Misu si intra Radio striga ca un disperat “radio Radio sa ascultam…”
    Misu Marinescu spunea chiar niste lucruri interesante dar el tot il ataca si il oprea de fiecare data

    M-am saturat de comentantatorii astia

    Votati petitia

  3. gogu says:

    @nicu: am votat-o, da-o-n ma-sa, si nu e prima pe care am votat-o!!! asta are pile mari! Eu il cafteam dupa cursa!

  4. ZyklonB says:

    comentatorii sunt cel putin penibili . pana ***cenzurat*** Alexandrescu nu scapam de el . putem semna cate petitii vrem , desi TVR ar trebui sa asculte de telespectatori ca doar din bani nostri traiesc , *** .

  5. Eu zic ca mai bine comentam cursa, ca despre comentatori am vorbit deja prea mult si, oricum, orice petitie e inutila in momentul asta. Le dam prea multa atentie. Si, oricum, va rog sa pastrati limbajul civilizat cu care ne-am obisnuit, chiar si la adresa comentariului :)

  6. liviu says:

    n-am nimic cu alexandrescu (parca asa il cheama), da l-a faultat urit de citeva ori pe mihai marinescu. nu cred ca se face asa ceva, mai ales cu un copil (a se citi speranta). mai bine vedea de cursa, cit poate vedea din ea. si eventual de gagicile de prin tribuna

  7. Flavius says:

    bine Button!!!asa am castigat si eu la pariuri :D

  8. Flavius: la ce cotă l-ai luat?

  9. Schumi says:

    Ooooooooooo,domnule Lipovan,bine v-am regasit!Am sa-mi exprim si eu parerea de om neavizat:aceasta cursa este cea mai urata pe care am vazut-o de la Indianapolis 2005 incoace.Nicio depasire,niciun duel notabil,nimic.Pilotii parca erau plictisiti,va spun sincer.Cat despre cursa…sunt cateva intrebari la care n-am gasit raspuns:nu mai exista abandonuri tehnice(sau,ma rog,sunt rare),nu se mai iese in decor.Totusi in “era Schumacher” mai vedeai si cate un motor in flacari,mai vedeai cate-un acrosaj,mai vedeai cate-o iesire pe iarba,acum ce s-a intamplat?Refuz sa cred ca un Jenson Button sau Lewis Hamilton ii poate fi superior lui Michael Schumacher sau Mika Hakkinen.Oricum,sunt foarte dezamagit de aceasta cursa,ca de altfel marea majoritate a celor care au pierdut o ora jumatate,imi pare rau s-o spun dar campionatul nu este cu nimic mai spectaculos decat cel de anul trecut,acum nu mai castiga McLaren sau Ferrari,castiga numai Brawn.Imi pare rau sa remarc ca Barrichello este eternul locotonent,desi in general cam asta ii e valoarea,cred ca astazi merita si el o victorie.Si imi pare rau sa vad cum Mihai Marinescu nu e la fel de “sustinut” ca Doru Sechelariu,asta e…tatal lui Mihai Marinescu n-a fost nici primar si nici urmarit penal.Sper doar ca la Monte Carlo sa nu adormim,pentru ca daca n-am vazut depasiri la Barcelona sau Sakhir,imi vine greu sa cred ca vom vedea pe strazile din Principat.

  10. ucj says:

    uff, uff, uff a nici eu nu il mai pot suport pe nenorocitul asta de Alexandrescu! este pur si simplu dezgustator modul in care comenteaza cursele, revoltator de-a binelea! sper sa il vad somer cit de curind!

  11. Schumi: sorry de absenta, dar traversez o perioada aglomerata, in plan personal si profesional, si, din pacate, nu prea am timp de F1… :( Cursa, plictistoare intr-adevar. Si eu ma mir ca abandonurile tehnice sunt atit de rare, dar o pun pe seama tehnologiei tot mai avansate…

  12. Always the best:SENNA says:

    Pacat de Vettel ca a ramas mult timp blocat in spatele lui Massa…daca putea “scapa” sunt convins ca se termina si mai palpitant…cat despre prestatiile fostilor campioni mondiali, doar Alonso ne arata ceva cu o masina inca slaba de tot…Hamilton si Raikkonen , intru-un cuvant: Penibili…ne vedem la Monte Carlo

  13. Schumi says:

    Domnilor,haideti sa ne calmam,sincer.Dati-va si voi seama ca aceste comentarii la adresa lui Alexandrescu nu fac decat sa-i dea satisfactie,sa se considere important?!

  14. Dan says:

    Misulica Alexandrescu l-a intrerupt pe Mihai Marinescu toata cursa si i-a criticat toate deciziile acestuia. O lepra de om care nu stie decat din auzite prin ce trebuie sa treaca Marinescu pentru a-si implini visul isi permite sa-l intrerupa pe acesta la fiecare fraza si sa-i critice deciziile. Pai cine mai e privilegiat ca Alexandrescu sa se duca pe banii nostrii la toate cursele de formula 1 si sa zica ce vrea an si an de-a randul fara sa fie tras la raspundere( a fost criticat non-stop si tot si-a pastrat postul). Daca a fi paznic in insula aceea din Australia e job-ul nr1 in lume, a fi comentator la f1 este nr2, si asta iti da dreptul sa critici un tanar pilot talentat care trece printr-o perioada foarte grea d.p.d.v financiar, care are ghinionul sa nu fie pe statul de plata al statului. Eu propun sa semnam o petitie in care Marinescu sa primeasca din partea statului salariul pe care-l primeste Picky alexandrescu asta!

  15. Stefan says:

    Cred ca a fost o cursa urata…. urata pentru ca peste frumusetea cursei s-a interpus un idiot precum comentatorul miki

  16. FAN UNITED,FAN ALONSO says:

    am prins doar prima juma de ora,ca apoi a inceput meciul dintre UNITED si city,eu nu mai ma ”consum” demult cu alexandrescu,sunt resemnat…

  17. mad79 says:

    @schumi
    ai spus asta”Refuz sa cred ca un Jenson Button sau Lewis Hamilton ii poate fi superior lui Michael Schumacher sau Mika Hakkinen”si eu refuz sa cred ca Schumacher, era un pilot mai bun ca Ayrton Senna,dar uite ca sunt altii care ma contrazic!ce regret e ca azi mi s-a blocat conexiunea catre bbc si rai1,si a trebuit sa ii urmaresc pe tontii de la TVR!cat despre cursa propriu zisa,foarte plictisitoare,desi startul anunta altceva,prin plecarea lui Barrichelo,insa totul a fost doar un nor de praf!
    bine ai revenit Luciane!

  18. giof1 says:

    ….bv ptr alonso…..si loganul tunat, care una din cele mai slabe masinii,in gazzeta dello sport il dau pe alonso la ferrari de anul viitor. numai asa vor ridica capul…..forzaaaaa alonsoooo.

  19. cucurucu says:

    salut ,stimatii nostrii!
    vai, mama!am crezut ca in ziua asta de duminica ,o sa am parte de o betie organizata(cel putin cum a inceput cursa)dar nu-i gata ,pina nu-i gata.si mai ai mult pina departe.incep sa cred ca -i conspiratie la brawn.sau vazut ca conduce barrichello,si trebuia sa cistige button.setariile la cele doua masini inca de la calificari au fost cele folosite de barrichello.defapt ca si cind era el la ferrari,shumacher folosea foarte des setariile lui.cum zic si comentatorii de la speed tv barrichello ai coechipieru perfect din toate punctele de vedere.spre deosebire de red bull weber nu trebuia sa il lase in fata vettel,sau sa schimbe strategia.
    nu stiu ce se intimpla cu kubica?masina? tactica?,pilotu?nu imi dau seama.
    bine ca ai revenit lucian.credeam ca sa duce pa ripa blogu.

  20. cipi says:

    titlul pozei e gresit !!!!!!!! e vb de button……………

  21. Amn_Googly87 says:

    O cursa perfecta a celor de la Brown, inca una penibila marca Ferrari. Lucian as avea totusi o mentiune la articol. Brawn a gandit perfect tactica pentru aceasta cursa.

    Da, Barichello a luat un start excelent, dar nu era absolul nici un sens sa-i lasi pe cei doi piloti sa se bata intre ei. Button e mai tanar si mai talentat, e evident, probabil ca daca era nevoie il invingea pe pista daca pastrau aceeasi tactica dar un asemenea risc era inutil.

    Button e pilotul Nr.1, e constant, nu greseste, conduce cu o perfectiune robotica si are toate sansele sa iasa campion modial. Brown a gandit PERFECT. Button a zis “I’m sorry for Rubens” din bun simt.

  22. cipi: mersi, am modificat

  23. ttrister says:

    Ce se intampla acu nu atesta decat un lucru: ce oameni a avut ferrari si cat de mult se simte lipsa lor…inceput cu brown ..oricum asta e doar un recul la ferrari…dar din pacate anu asta e compromis.

    Cat despre cum sunt cursele acum, acelasi efect l-a avut si retragerea lui Michael Jordan din baschet si ruperea echipe Chicago Bulls. De cand s-a retras Shumi spectacolul practic a disparut, acu numai e nici un nebun care sa intre in tine cand vrei sa-l depasesti sau care incearca sa treaca de tine prin cea mai grea sicana, shumi a impins f1 peste limita iar acu asta se vede, regele a murit si nimeni nu este in stare sa ii ia locu din pacate. Si sa nu uitam ca de la era ferrari FIA a inceput sistematic sa distruga F1 pt a bloca hegemonia scuderiei. Din pacate nu se opresc, si daca o sa bage pana la urma cele 2 legi cu limita de buget si cu imposibilitatea de a mai alimenta in timpu cursei cred ca o sa vedem niste curse in care ordinea va fi “cine are tancu de benzina mai mare ala castiga”

    Ferrari ftw

  24. Marius_Black says:

    Cursa plictisitoare , lipsita de spectacol dar care in continuare ne-a facut sa vedem neputinta granzilor Ferrari si McLaren precum si geniul echipelor Brawn si RedBull care de altfel si-au clasat pilotii pe primele 4 locuri.

    Eu desi am fost fan Ferrari si cred (doar cred) ca sunt in continuare sper ca aceasta criza prin care trec granzii sa se prelungeasca si sa dureze cat mai mult. Button si Vettel au demonstrat ca sunt piloti cu reale calitati si cu o masina buna se pot bate cu usurinta la castigarea campionatului. Sper ca pana la final lupta sa se duca intre cei doi si cei de la mclaren si ferrari sa se zbata in continuare in anonimat.

    p.s. si eu am urmarit multe curse comentate de micky alecsandrescu si nu le duc dorul deloc. Aici spaniolii desi nu sunt obiectivi deloc (il divinizeaza pe Alonso) totusi te fac sa urmaresti cu placere fiecare cursa mai ales ca unul din comentatori esti chiar un pilot de formula 1 , actualul pilot de teste de la McLaren Pedro de la Rosa.

  25. TAViX says:

    Luciane, cursa a fost anosta, asta este. Circuitul din Catalunya este printre cele mai plictisitoare din toate circuitele de F1 existente. Dar asta sa fie problema si nu parlitul ala de Alexandrescu, care tot timpul da din gura exact cand nu trebuie. Cel mai mult m-a enervat la culme atunci cand Mihai Marinescu descria traseul foarte pertinent, iar maimuta se baga tot timpul peste el, ba chiar il mai si contrazicea chiar daca era gresit. Toata cursa la “flamat” pe saracul baiat cum ca el este dezamagit de prestatia lui in nush ce curse, ce parere are de femeile pilotilor, si alte tembelisme..
    Luciane, voi sunteti ziaristi, pe voi va mai asculta lumea, de ce nu faceti un articol in care sa blamati pe acesti pseudocomentatori. Pana la urma ei faca parte din acelasi domeniu ca al vostru. Nu de alta, dar ne-am saturat pana peste cap de acel individ stesant si agasant.

  26. shadow says:

    Hai sa fim seriosi … Barichello a fost intrebat ce plan alege … A – posibil 2 opriri sau B – 3 opriri. Barichello a ales nicidecum nu a decis Brawn. Nu are rost sa cautam conspiratii acolo unde nu sunt.
    Cat despre cursa … destul de plictisitoare dar ultimile 6 tuturi mi s`au parut extrem de interesante. Din pacate am pierdut un pariu – am spus ca pana la final Massa ramane fara benzina .. n`a fost sa fie asta e.
    @cucurucu – ma indoiesc ca schumi folosea setarile lui Barichello … nu cred ca sti despre ce vorbesti ;)
    Una peste alta Ferrari trece prin cea mai neagra perioada a ei – sunt penibili. Ma intreb cat mai dureaza pana o sa se faca o remaniere. Trebuie neaparat. E aiurea ca Schumi e plimbat de cei de la Ferrari pe la boxe ca un maimutoi cand sunt foarte sigur ca ar putea da o mana de ajutor echipei. Mentionez ca s`a spus ca Schumi e acolo doar in calitate de invitat si nu decide absolut nimic. Interesant e faptul ca s`a intretinut mai mult cu Ross Brawn decat a cu cei de la Ferrari. Ar fi amuzant sa`l vad pe Michael in staff`ul celor de la Brawn … doar asa … sa le dea peste nas celor de la Ferrari

  27. Amn_Googly87 says:

    @shadow pai fix asta ii mai lipseste lui Brown, sa-l aiba si pe Schumacher in echipa, atunci chiar ca ar deveni cei mai puternici din F1, nu numai ca valoare dar si ca imagine. Bine, sa-i dea un rol important, nu cum e acum la Ferrari care si-a batut joc de toti cei care au facut-o mare si acum isi bat joc chiar si de Michael Schumacher – parerea mea …

  28. cucurucu says:

    shadow! imi pare rau,dar trebuie sa te contrazic despre setari.cind am scris asta mam bazat pe cartea scrisa de David Tremayne.cartea se intituleaza
    “Rubens Barrichello in the spirit of Senna and the shadow of Schumacher”in mai multe paginii scrie despre setari.daca vrei am sa le caut.una dintre ele e pe pagina 160 la capitolu “order,order,order! 2002″

    “but behind those facts lies a story: such was Barrichello s pace that Schumacher first had to copy his chassis set-up,then actually commandeer his car, in order to match him”
    asta afost la cursa din San Marino 2002.

  29. Amn_Googly87 says:

    Astea sunt povesti, tu crezi tot ce scrie in carti? Schumacher era un maestru in setarea masinii, dar e ceva absolut normal ca cei 2 componenti ai unei echipe sa compare setarile si eventual sa le foloseasca pe ale colegului la o anumita cursa.

  30. Schumi says:

    Noroc cu ploaia din China,ca altfel Button detinea si el un record acum.Ar fi avut cel mai bun start de sezon din istorie,alaturi de Mansell si Schumacher.Chiar si asa…e un record ceea ce a reusit si cred ca echipele ar trebui sa se axeze mai mult pe dezvoltarea masinilor de anul viitor,pentru ca sezonul asta e clar ca Button si Brawn vor fi campioni.

  31. shadow says:

    @cucurucu … nu spun ca Schumi nu a folosit niciodata setarile lui Barichello. Se intampla oricui ca uneori pur si simplu sa nu`ti iasa setarea si deaceea imprumuti setarile de la coleg daca merge mai bine ca tine. Nu vreau sa crezi ca sunt sau am fost fan al lui Schumi. Trebuie sa recunosti insa ca Michael stia sa faca monopostul sa mearga brici, iar eu pe asta ma bazez cand fac anumite afirmatii. Mecanicii de la Ferrari spuneau ca e bine sa ai un inginer ca si pilot – se refereau la Schumi ;)
    Mie personal imi place Kimi … desi de cand a ajuns la Ferrari s`a schimbat radical. I`au taiat astia aripile. Cred ca lui i s`ar potrivi RedBull ca si team. Sau precum spunea un amic de`al meu … ar trebui sa se apuce din nou de baut si de mers pe la femei ca poate asa o sa reuseasca sa faca din nou niste curse mai acatarii.
    Una peste alta anunt soc … Ferrari a anuntat ca s`ar putea retrage din 2010 – desi cred ca afirmatia a fost facuta mai mult pentru a forta mana celor de la FIA pentru a nu introduce limitarea de buget la 45 mil euro. Dar nu se stie niciodata :)

  32. schumi says:

    Atit de mult mi-a placut cursa , incit ……m-am trezit cind alerga Button pe pista spre “podiumul” de premiere
    Pina s-a retras Schumi toti tipau in gura mare ca a furat el spectacolul F1, acum nimeni nu mai zice nimic !
    Bllah !

Leave a Reply