Brawn şi ceilalţi

Exact 3 secunde. Atât a durat cursa de la Monte Carlo. De parcă nu era suficient că Jenson Button pleca din prima poziţie, după prima curbă era deja anihiliat şi Raikkonen de către celălalt pilot Brawn, Rubens Barrichello. La Monte Carlo când ai primele două poziţii şi monoposturi competente, cursa e ca şi câştigat. Restul aleargă degeaba sau pentru ceva mărunţiş de puncte. După nici un tur, primul urmăritor al monoposturilor Brawn, Kimi Raikkonen, rămăsese deja în urmă cu zeci de metri. Uluitor ce avans a putut lua team-ul lui Ross Brawn. Dominaţia lui era evidentă, dar parcă acum a fost mai clară ca oricând. Ce să mai spui când după 10 tururi, Hamilton, ce-i drept obligat să treacă o dată pe la boxe, era deja ajuns cu un tur din urmă. Hamilton, adică însuşi campionul mondial, vi-l mai amintiţi?
În afară de yachturi, hoteluri, lux şi opulenţă, prea puţine au mai atras atenţia la cursa de anul ăsta de la Monte Carlo în condiţiile date. Ce-i drept, nu mă satur niciodată de decorul monegasc, deci nu sunt chiar atât de deranjat. Cursa m-a mai “corupt” doar cu duelul Vettel – Massa – Rosberg, înclinat până la urmă spre Ferrari, dar şi pentru că Vettel n-a fost deloc în formă. Ferrari e totuşi după mine marea câştigătoare a etapei. Să ocupi poziţiile 3-4 după un debut de sezon cu doar sase puncte, nu e de ici de colo. Măcar asta să ne fie speranţa pentru un real rival pentru Brawn GP. Red Bull a salvat o cursă care se anunţa din nou promiţătoare cu un loc 5 pentru Webber. Puţin, dar peste McLaren sau Toyota, în timp ce Williams respiră prin Rosberg. Alonso probabil e în delir cu locul al şaptelea.
În rest, felicitări Button, le merită din plin, dar pentru cei care nu îi sunt şi fani, parcă îmi doresc mai mult de la sezonul ăsta decât o depăşire între locurile 12 şi 13… Şi fără să mă rog o dată la două weekend-uri să plouă unde e cursă de F1.

Cât de mult v-a plictisit cursa de la Monte Carlo?

View Results

Loading ... Loading …

Tags: , , ,

24 Responses to “Brawn şi ceilalţi”

  1. cucurucu says:

    intradevar revenire ferrari.sint curios de marele premiu din turcia.daca masiniile rosii depasesc performanta de la monte carlo.in turcia, massa era pina acum cel mai dominant pilot.
    ma bucur pt barrichello,dar astept mai mult de la el.trebuie sa recunosc ca nu prea are ce face in in fata lui button.chiar daca a avut probleme majore cu centura de siguranta.declarind ca din cauza asta a pierdut 4 secunde pe tur,si a trebuit sa foloseasca mai mult frinele pe fata.ca sa fie stabil in masina.
    nu stiu ce sa intimpla cu kubica?sint tare dezamagit.vettel ,nu stiu cred ca s-ia pierdut cumpatu.avind masini mai rapide in spatele lui,cred ca regreta gresala facuta .chiar daca termina mai in spate,sint convins ca aducea ceva puncte.

  2. stefan says:

    nu inteleg cum button a explodat asa deodata in F1..nu stiu de cate sezoane e el in formula 1, nu sunt cunoscator, dar parca a explodat pur si simplu, ca o comparatie (neadevarata) cum ar fi ca gloria bistrita care se confunda cu mediocritatea de cand e in liga 1 sa inceapa sa castige cateva campionate, asa deodata…nu inteleg fratilor…spunetimi si mie ce a schimbat button de a ajuns asa? eu ma gandesc ca are mai multa experienta…dar totusi? poate si un monopost mai bun…asta sa-i fie reteta succesului…oricum ii doresc sa ajunga campion mondial

  3. mie mi-e neclar mai ales cum a reusit brawn sa domine ATIT DE CLAR campionatul. Pot sa inteleg ca au un monopost muncit mai mult timp, de un super-manager care e Ross Brawn, dar nu pot sa pricep cum au dezvoltat o diferenta chiar atit de mare fata de ceilalti… sa castigi 5 din 6 curse e “prea fantastic”

  4. apmatei says:

    @ stefan,

    Button piloteaza in F1 din 2000. A explodat asa deodata din doua motive, dupa parerea mea:

    - are o masina incredibila. Este cu mult peste orice s-a vazut pana acum in F1.
    - este foarte ambitios. El este un pilot bun, dar pana acum nu a avut parte decat de echipe modeste si de multe ghinioane. Si faptul ca la sfarsitul sezonului trecut era aproape somer, l-a facut sa prinda forte noi pentru acest sezon.

    @Lucian Lipovan,

    E simplu cum BrawnGP domina campionatul. Masina actuala este dezvoltata de cei de la Honda inca de anul trecut. In momentul in care s-au aflat regulile pentru noul sezon, Honda a inceput sa lucreze la noul monopost. Au gresit atunci cand au vandut echipa si acum Ross Brawn primeste toate laudele. Sincer sa fiu, unele din ele sunt meritate. Este un strateg bun si stie cum sa puna in valoare pilotii.

  5. Sorin says:

    Astept cu interes fanii lui Federer sa spuna ca Button se dopeaza :)

  6. CSF says:

    Povestea lui Button ar fi un a romantica daca nu ar fi Brawn atat de puternici. Nu ma pot supara cand vad ca invinge, fiindca e un pilot bun, dar nici nu ii pot admira cum s-ar cuveni reusitele.

    E vina oamenilor cu regulile ca s-a ajuns la aceasta situatie. Pe langa avansul pe care oricum si l-au creat Brawn prin faptul ca au inceput mai repede dezvoltarea masinii, a mai fost si chestiunea cu difuzoarele care le-a dat o baza competitive si mai puternica. E anormal sa se faca atat de multe schimbari de la un an la altul, campionatul dezechilibrat din acest moment este consecinta unei asemenea miscari. Nimeni nu poate sa spuna ca Ferrari sau McLaren nu sunt abili si destepti, considerand ca de ani in sir produc masini competitive, dar pur si simplu era prea mult sa le ceri sa fie de top in prima parte a sezonului, dupa eforturile imense depuse in lupta pentru titlu de anul trecut.

    Mie mi se pare ca sportul pierde cel mai mult in acest moment, pentru ca sezonul a fost compromis prin contextul creat – in ce sport mai sunt penalizati cei mai buni pentru ca dau totul ca sa-si indeplineasca obiectivele intr-un sezon? In conditii normale, Brawn nu ar putea aparea nicaieri, ca oriunde altundeva, ar progresa de la sezon la sezon si in doi-trei ani ar prezenta o masina cu care sa se lupte pentru titlul – va mai aduceti aminte de Renault?

    Acuma asta e, mancam ce ne-a fost servit. Problema e ca pana ce diferenta dintre Brawn si restul va fi redusa si potentialul pentru spectacol la varf va fi restabilit, vom sti deja cine e campion mondial.

  7. Amn_Googly87 says:

    @Lucian adica ce vrei sa zici, cum adica prea fantastic?

    Brown a facut Ferrariul lui Schumacher care a castigat 5 titluri la rand si Benettonul tot al lui Schumacher care a castigat 2 titluri cu el.

    Unde e surpriza?

    Brown nu a facut decat ceea ce a facut toata viata lui – cea mai buna masina de F1, diferenta e ca acum in locul lui Michael Schumacher este Jenson Button, un pilot extrem de talentat care desi nu a avut niciodata o masina cu adevarat competitiva, a obtinut performante notabile, mai ales in 2004 daca iti adunci aminte cand Button a terminat pe locul 3 la general, in spatele celor de la Ferrari…

    Cei care nu l-au urmarit nu sunt constienti de chestia asta, dar Button a fost intotdeauna un pilot excelent. Nu a explodat acum, asa cum zicea cineva mai sus, pur si simplu are IN SFARSIT parte de masina pe care o merita.

  8. gaby says:

    referitor la intrebarea: cat de mult va plictisit cursa?….pot spune ca foarte mult si asta doar din cauza comentatorilor…imi aduc aminte cu placere de cursele care le facea Hill,Schumi si chiar si Viln. si comentariile pline de pasiune de atunci…din pacate odata cu venirea lui dan alexandrescu (cred ca asa il cheama) in circuitul comentatorilor romani dragostea mea pentru acest sport a scazut foarte mult…sper sa le vina mintea la cap celor de la tvr si sa faca ceva in privinta asta…

  9. andy says:

    Fratilor! sa fim corecti . Atentie !
    dupa 20 de ani de cind tot urmaresc F1 s-a intimplat ca unu (ross brawn) sa aiba o idee geniala pe bani putini si sa construiasca cea mai tare masina . cind asta ? cind ferrari , bmw si renault de pe podiumul 2008 cu cei mai multi bani incasati au preferat sa nu-i mai bage in masina ca si asa mergea bine si sa-i puna la tescherea . asa ca nu-i plingeti pe granzi si lasati-l si pe buton asta sa se bucure ca si soarta i-a suris – amintiti-va ca prin decembrie era pe dinafara si fara echipa . norocul lui .inca ceva : pina la urma masinile fac diferenta . azi nici-un shumacher n-ar vaea vreo sansa . ce zicetti ?

  10. ems says:

    Cum era de asteptat nimic notabil. Doar e cursa din monte carlo. Un singur lucru mi-a ramas in minte, comentariul foarte enervant a lui dan alexandrescu. Nu stiu cit mai are de gind sa il tina tvr, ca ma calca pe nervi. Dupa mai mult de 10 ani de formula 1 am ajuns sa ma plictisesc, iar comentariul e, folosind un termen din fotbal de divizia C. Un lucru nu reusesc sa inteleg, cu a reusit ross brown sa faca o masina asa buna cu bani putini, cind celelalte echipe arunca cu banii mai rau ca manelistii. Formula 1 parca a devenit un meci politic intre conducatorii F1 si marile echipe cu bani. Sezonul acesta nu aduce nimic spectaculos, doar un joc politic foarte plictisitor, in care Button a cistigat lozul cel mare. La cum decurg lucrurile eu ma reprofilez pe alt sport. Sorry.

  11. Popovici Marian says:

    Ce Dumnezeu, Ferrari aveau 6 puncte inainte de etapa, 3 Raikonen, 3 Massa. Si voi si aiuritii aia de la Tvr tot de 3 puncte vorbesc, mai uitati-va si voi pe clasament si nu o spun cu rautate. Oricum, comentatorii sunt penibili, astazi chiar au intrecut orice masura. Imi pare rau. :(

  12. Marian: corect, am modificat, multumesc de atentie. Ma pune dracu sa ma bazez iar pe comentariu, nu ma invat minte sa fiu mai atent, sa verific…

  13. Dacia Solenza says:

    Ce explozie a lui Button? Nu este vorba de secundul lui Schumaher la Ferrari? Atunci a avut nesansa de a lupta ca sa-i aduca titlul lui Michael, dar era un pilot foarte bun de atunci.

  14. TAViX says:

    Domnilor lastai cursa, anul asta orium Braown si Button sunt campioni, dar ce facem cu nea caisa de Alexandrescu si cu incompetentii de la TVR care au distrus din nou o cursa prin “profesionalismul” lor desavarsit de care dau dovada de fiecare data?! Ce facem nene? Ala non stop cand e mai interesant ne plictiseste cu ineptiile lui, vorbeste de 10 ori mai mult decat gaita de soacramea, e incredibil omul.

  15. cucurucu says:

    fratiilor,sint tare curios sa-l aud pe alecsandrescu asta de la tvr,ca l-ati facut vedeta.glumesc.imi dau seama din criticile voastre ca ai de toata jena omu.(tare comentariu lui tavix,gaita de soacramea,rideam de unu singur in fata la calculator)cred ca ma sacrific si am sa ma uit la cursa din turcia pe internet la tvr,sint tare curios ce scoate “profesionistu”:)))ca-i deja telenovela.

  16. shadow says:

    @ems … bani putini!?!? … te inseli masina asta nu a fost facuta cu bani putini. Honda a investit foarte multi bani in ea. Honda a avut practic, ca si Toyota buget nelimitat. Cand Brawn a preluat echipa, Honda i`a lasat inclusiv si un buget de 20 milioane dolari.
    @lucian … nu inteleg surprinderea ta :) . Brawn a facut monoposturi foarte bune in general. Ferrari a dominat datorita lui.

    Oricum … cursa nu a fost cea mai plicticoasa. Asteptam Hungaroring … abia acolo o sa ne plictisim de moarte.
    Ma bucur pentru Kimi ca a reusit sa urce pe podium. Pacat ca a ratat startul …
    Rau imi pare de Kubica. Stau si ma gandesc ca cei de la BMW au lasat balta sezonul trecut pt a face un monopost performant pentru acest sezon … ce pot spune … se vede munca asidua.
    Una peste alta cursa nu a fost foarte anosta … cel putin pentru mine … poate din cauza tunelului … poate din cauza acului de par … sau poate pur si simplu imi place cursa de la Monaco … asta e … injurati`ma dar n`am ce face.
    Acum astept cu interes cursa din Turcia. Unul din circuitele mele preferate. Abia acolo o sa vedem daca Ferrari chiar a reusit sa rezolve marea majoritate a problemelor sau au fost doar paie pe foc

  17. Repet, surprinderea mea nu e ca Brawn domina campionatul, ci maniera in care o face :) dubla dupa dubla mi se pare exagerat…

  18. mad79 says:

    fratilor,daca v-ati saturat si nu mai vreti sa vedeti Formula1,pe TVR incercati situl http://www.estv.tk!cautati acolo BBC1
    scuze Lucian,dar a inceput sa-mi fie mila de la atatea”strigate de ajutor”!

  19. Schumi says:

    Deci,n-am vazut cursa si nu mai fac niciun comentariu!:)

  20. Schumi says:

    Dar am si eu o intrebare.Pana la urma Vettel ce-a facut de-a abandonat???

  21. mad79 says:

    a lovit bariera!

  22. Marius_Black says:

    Nici eu n-am vazut de ce a abandonat Vettel , televiziunea spaniola dadea reclame in momentul ala. Voi va vaitati de comentariile postului national de televiziune eu de reclamele stupid de multe ale celei spaniole.

  23. Schumi says:

    @ Marius_Black,nu te mai vaita de reclamele televiziunii spaniole,mai bine bucura-te de ele.Pentru ca daca Guvernul n-ar fi obligat TVR acum cativa ani sa nu mai intrerupa emisiunile cu reclame,astazi,pe langa Dan “Miki” Alexandrescu,ar fi trebuit sa suportam si reclemele stupide de genul:”ne combinam la camera?”.

  24. Marius_Black says:

    :) ) Da si sa vezi 5 tururi din cursa iar urmatoarele 5 nu din cauza reclamelor…crede-ma ca nu e bine deloc.

Leave a Reply